Melissa is in een aantal jaren tijd als Commercieel Medewerker PBM doorgegroeid naar Coördinator PBM & Levering/Training. Wat houdt haar werk precies in en hoe is het om in zo’n relatief korte periode door te groeien naar deze mooie nieuwe functie?
PBM staat voor persoonlijke beschermingsmiddelen. Dit zijn middelen die worden gebruikt door mensen die beroepen uitvoeren waar risico’s aan verbonden zijn. Denk hierbij aan het werken op hoogte, zoals in een mast of op een plat dak. Daarnaast kent het werken in besloten ruimten, zoals in een tank of silo, ook gevaren. Deze ruimtes zijn namelijk niet geschikt voor het verblijf van personen. Het is ontzettend belangrijk dat werknemers en werkgevers de risico’s kennen en leren hier op een zo veilig mogelijke manier te werken waardoor de kans op vallen en/of letsel wordt verkleind.
In deze rol richt ik mij op het aansturen van het team en het ondersteunen van de Business Unit Manager. In het kort omvat deze rol het bewaken van de planning, het stellen en organiseren van prioriteiten, het optimaliseren van processen en deze bewaken, en het bijspringen op operationeel gebied waar nodig. Daarnaast heb ik nog een paar nevenactiviteiten zoals het plannen van onze trainers en het verzorgen van de inkoop van PBM materiaal.
Waarbij ik eerder meer contact had met externe partijen ligt het overwicht nu op intern contact. Ik heb veel contact met collega’s op de werkvloer, denk hierbij aan de administratief medewerkers van trainingen, commercieel medewerkers PBM, productspecialisten en trainers. Het team is in een paar jaar enorm gegroeid waardoor het contact met mensen op de werkvloer een veel groter deel van mijn werkdag behelst.
Verder ondersteun ik nog steeds bij operationele taken. Bij een deel van de aanvragen voor PBM’s of trainingen heb ik contact met klanten. Ik doe de inkoop van PBM’s en heb ik regelmatig contact met leveranciers. Daarnaast schakel ik contact met het magazijn omtrent leveringen maar ook met de afdeling Finance over facturatie. Veel processen binnen Eurosafe zijn nauw met elkaar verbonden waardoor het optimaliseren vaak over meerdere schijven gaat, hierdoor werk ik nauw samen met mijn Manager en met coördinatoren van andere afdelingen.
Het organische verloop van mijn doorgroei naar Coördinator heb ik als erg prettig ervaren. Er lag namelijk geen vooropgesteld plan klaar en ik heb de ruimte gehad om te ontdekken wat ik leuk vind en waar mijn kwaliteiten liggen. Met de steun van mijn Manager en HR heb ik kansen gekregen om mezelf te ontwikkelen en dat is door de rest van het team ook aangemoedigd. Het werk is voor mij persoonlijk alleen maar uitdagender en afwisselender geworden, wat ervoor zorgt dat ik veel plezier heb in wat ik doe.
Het werken met verschillende mensen en verschillende bedrijfsculturen. Na de overnames die we hebben gedaan zijn we al een aantal jaren bezig om deze bedrijven één te laten worden. Het leren kennen van een nieuw team en het integreren van afdelingen is een enorme uitdaging. Zeker als er ook nog een fysieke afstand is. Des te groter is de voldoening als dit lukt. Door er veel tijd en energie in te stoppen, maar ook geduldig te zijn gaat dit uiteindelijk werken. Daarnaast moeten alle betrokkenen openstaan voor veranderingen. We kunnen veel leren van elkaar waardoor we werkzaamheden en processen nog beter kunnen maken. Daarnaast wil je ook oog houden voor je eigen team met als doel dat iedereen nog steeds in zijn/haar kracht staat, ook al vindt er een cultuurverandering plaats.
Eurosafe Group
Conradstraat 15
8013 RN Zwolle
+31 (0)38 467 19 10
Acquisitie naar aanleiding van vacatures wordt niet op prijs gesteld