5 vragen aan… Commercieel Medewerker PBM Melissa Kuhlmann

5 vragen aan… Commercieel Medewerker PBM Melissa Kuhlmann

Melissa is het nieuwe gezicht op de afdeling PBM! Zij stelt zich hieronder voor en legt uit wat ze precies doet. Lees hieronder de vijf vragen aan Melissa…

Wat houdt PBM precies in en waarom is het zo belangrijk?

PBM staat voor persoonlijke beschermingsmiddelen. Dit zijn middelen die worden gebruikt door mensen die beroepen uitvoeren waar risico’s aan verbonden zijn. Denk hierbij aan werken op hoogte, zoals in een mast of op een plat dak. Of denk aan het werken in besloten ruimten, zoals in een tank of silo. Een PBM-set kan bestaan uit een harnas, werklijn en helm. Het is ontzettend belangrijk dat werknemers en werkgevers op een veilige manier werken om zo de kans op vallen en/of letsel te verkleinen.

Waar bestaan jouw taken als Commercieel Medewerker PBM uit?

Ik ben als versterking op de afdeling gekomen omdat PBM-specialisten Davy en Remmelt vaak afspraken buiten de deur hebben. Door de groeiende vraag naar PBM’s vanuit onze bestaande en nieuwe klanten is het niet goed te combineren met het werk dat op kantoor gedaan moet worden en daarom is deze functie in het leven geroepen. Daarnaast heeft onze Manager Raymond zijn agenda vol met afspraken om te onderzoeken waar kansen liggen, hij doet kennis op in nieuwe markten en heeft afspraken met externe partijen. Met een extra medewerker op kantoor lopen de operationele werkzaamheden goed door.

Mijn primaire taken bestaan uit het beantwoorden van e-mails en telefoon, het ondersteunen van de accountmanagers over het onderwerp PBM, het maken van offertes en het verwerken van orders. Daarbij verbreed ik mijn kennis van de producten en klanten, zodat ik weet hoe en waar onze producten gebruikt worden. Op deze manier kan ik iedereen met specifieke vraagstukken goed te woord staan.

Hoe ziet jouw werkdag er doorgaans uit?

In de ochtend begin ik met het screenen van mijn eigen mailbox en de algemene PBM mailbox. Zijn er belangrijke zaken die prioriteit hebben? Zodra deze zijn afgehandeld, begin ik met de rest van de e-mails die openstaan. De bestellingen verwerk ik als eerst en daarna werk ik een aantal offertes uit. Mocht een aanvraag niet helemaal duidelijk zijn, dan bel ik de klant of zoek ik contact met de accountmanager.

Om mijn productkennis te vergroten loop ik geregeld met Remmelt het magazijn door. Hij geeft mij uitleg over het gebruik van producten en schetst praktijksituaties. ’s Middags pak ik mijn to-do lijstje en werk ik daar een aantal zaken van weg. Dit kunnen marketing gerelateerde zaken zijn, zoals het aanleveren van informatie voor op de website of het doornemen van een script voor een film over onze PBM service. 

Ook het uitwerken van de notulen van ons afdelingsoverleg of het opstellen van een format om demonstraties in besloten ruimten te kunnen rapporteren zijn mijn verantwoordelijkheid. Tussendoor komen er telefoontjes binnen waarbij ik bijvoorbeeld de status van een levering doorgeef of een afspraak met een klant inplan, omdat iemand op zoek is naar PBM-sets voor zijn of haar medewerkers. Een veelzijdige functie dus!

Met welke partijen kom je in aanraking op een werkdag?

Er zijn tal van partijen waar wij dagelijks contact mee hebben. Zowel intern, als extern. Mocht een externe partij bellen met een PBM gerelateerde vraag, dan komen deze telefoontjes altijd bij ons terecht. Zo hebben wij telefonisch contact met klanten die variëren van dakdekkers tot gebouwbeheerders tot monteurs. 

Ook onze accountmanagers willen graag overleg plegen over een offerteaanvraag of als voorbereiding voor een bezoek aan een klant. Met onze leveranciers heb ik overleg over de inkoop van artikelen, over aanvragen van nieuwe producten of over het achterhalen van een leverdatum. En ook met onze marketingafdeling heb ik veel contact over een nieuw product of een nog te ontwikkelen brochure. Het komt voor dat we contact hebben met het magazijn over leveringen, contact met de afdeling Service & Onderhoud over inspectierapporten en contact met de afdeling Finance over facturatie.  

Wat wil jij in de toekomst bereiken bij Eurosafe Solutions?

De afdeling PBM bestaat nog niet zo lang en we timmeren hard aan de weg om een stevige basis voor deze afdeling neer te zetten. Naast het uitvoeren van operationele taken vind ik het interessant om me bezig te houden met het optimaliseren van processen. Het zoeken naar mogelijkheden om efficiënter te werken en het doorvoeren van verbeteringen is iets waar ik graag een bijdrage aan wil leveren.